Shoppinglördag

Nu i eftermiddags åkte hela familjen in till Lund eftersom barnen behövde lite höstnytt i klädväg.
Vi började med att köpa ett par nya skor till dottern då hennes nuvarande börjar bli för trånga. Dessutom behövde hon ett par till som är lite lättare att få på/av. Det blev ett par Puma i svart, vitt och guld!
Träffade på ett par som vi lärade känna från dotterns föräldragrupp. Det visade sig att de väntar barn nummer två till vintern :) Blev så glad över att få höra den underbara nyheten! Tror att det måste vara något fel på mig för när jag såg hennes lilla kula så fick jag en sådan längtan efter att vara gravid igen. Det var ju knappt sju månader sedan och egentligen tycker jag att det är alldeles för tidigt att ens börja tänka på en nummer tre. Vi får se hur det blir när sonen blir äldre. Men jag ska villigt erkänna att jag inte är främmande för tanken. Det största som talar emot är hur vi skulle klara det ekonomiskt..
Hur som helst så gick vi vidare och köpte nya dörrmattor vilket verkligen var på tiden. Vi ärvde nämligen de dörrmattor som paret vi köpte huset av hade.

          

Den svarta har vi i tvättstugan/groventrén där den stilmässigt passade in bäst. Tanken är att vi ska lägga nytt golv och måla väggarna. Just nu är det mycket svart och vitt där inne och mer ska det väl bli :)
Den andra mattan hamnade i uterummet vid skjutpartierna ut till tomten. Vi har ju en entré till men den använder vi mer eller mindre aldrig så en dörrmatta där känns överflödig.
Köpte en ny pärm och register för nu ska alla lösa recept sorteras och sättas in snyggt och prydligt. Jag har ju en viss pärmfetisch och älskar ordning och reda på mina papper!
Sedan skulle vi köpa kläder till barnen men det slutade med att jag hängde tillbaka allt jag hade samlat på mig. Fanns egentligen ingenting som jag egentligen ville ha och det jag ville ha blev alldeles för dyrt just nu. Ska åka in själv någon dag istället eftersom det blir lugnast så. Dottern lekte kurragömma utan vår vetskap och helt plötsligt var hon borta. Det visade sig att hon hade sprungit in i ett provrum och vi sprang runt i butiken och letade. Till slut hörde jag en välbekant röst ropa men tro inte att hon var ledsen, hon tyckte bara att det var roligt när jag kom in i provrummet och hittade henne tryckandes längst in i ett hörn. Världens smile brände hon av när hon såg mig.
Även om vi hittade henne relativt snabbt så hann flera hemska tankar virvla runt i min skalle. Det värsta som kunde hänt hade så klart varit om någon kidnappat henne. Fy f*n.
Efter klädshoppingen som aldrig blev körde vi och handlade mat istället innan vi körde hem.
Idag testade jag på ett nytt recept till middag och det blev riktigt gott, örtmarinerad kyckling med tagliatelle och en mycket god sås till. Blir till att laga fler gånger!



Nu, dags för lite lördagsmys med familjen innan barnen slocknar!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0