småirriterad

Pratade precis med mamma i telefonen. Hon och pappa kommer ner hit på fredag och sover över till lördag eftersom jag fyller år. Elin, min syster är i USA med sin pojkvän och hans familj så hon kommer ner senare någon gång i höst.
I går när jag pratade med mamma frågade hon vad vi skulle äta och om hon skulle göra en smörgåstårta varpå jag tackade nej. Men nu under dagen så har jag ändrat mig och ringde därför upp mamma igen nu under kvällen. Hon sa att det inte var några problem att göra en tårta men att hon och pappa handlat mat till oss på lördagen och vi ska grilla. Tanken är god och grillat smakar alltid (så länge det inte är bränt) ljuvligt men nu under sommaren har vi i snitt grillat varje vecka. Nu när jag fyller år vill jag äta något som vi inte brukar äta utan något mer speciellt. Kunde inte med att säga något till henne nu när de handlat och allt. Lite typiskt att inte kolla upp med mig först om vad jag tycker.. Vet att jag låter som en treåring men det är ju faktiskt min födelsedag och då borde jag väl ändå ha en röst i om vad vi ska äta när jag fyller år?!
Börjar tveka på om tårtan kommer att räcka också. Jag kommer äta en bit på morgonen och hade tänkt att vi skulle ha den till senare. Men jag tror att Niklas mamma och Anders kommer och så har Emelie sagt att hon skulle svänga inom efter jobbet, sedan hela familjen Ekblad-Asplund och så mina föräldrar, Monica och henne son. Det är alltså åtta vuxna och två barn. Sedan kanske mina föräldrar, Niklas och barnen också vill ha tårta på morgonen så då får man räkna tre/fyra personer till....
Jag har som tur är inte gått ut med att jag ska ha något kalas i alla fall så det dyker knappast inte upp några fler :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0