Ofrivilligt barnlösa

Såg en dokumentär i SVT 1 tidigare ikväll som handlade om ofrivilligt barnlösa och som jag kände med dessa människor. Jag är ju tack och lov inte barnlös utan mamma till två fantastiska barn men innan jag blev gravid med dottern var jag starkt övertygad om att något var fel på mig eller Niklas och att vi inte skulle kunna få några barn. Eller övertygad är nog fel ord men jag var så rädd för att vi inte kunde få några barn att jag började tänka i banorna att något var fel på oss.
Hur som helst så blev jag gravid med dotter, ett och ett halvt år efter det att jag slutat med mina p-piller. Från den dagen har jag inte ätit hormoner som preventivmedel och planerar inte att göra det heller så länge jag inte är klar med familjebildandet.
Usch, blev så berörd av dessa personers berättelser, försök och längtan efter att bli föräldrar. Känner sådan enorm tacksamhet för att vi fick två vackra, friska och underbara barn
- Mamma älskar er gränslöst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0