Niklas + mc +regn = sant

Min älskade Niklas, jag tycker verkligen synd om dig!
I slutet av maj köpte jag en ny motorcykel som Niklas erbjöd sig att hämta hem från Västervik. Han tog tåget upp
med en väska där han hade alla mc-kläder osv. På vägen upp fick han byta tåg en gång plus att han fick åka buss den sista biten. So far so good. Jag tror att det är ca 45 mil från Västervik och hem till oss och om jag minns rätt så regnade det ungefär 40 av de milen när Niklas körde hem min motorcykel. När han kom fram var han alldeles blöt och kall in under skinnet. Detta gjorde han då jag helammade sonen plus att vi skulle slippa ta med barnen i bilen och köra hem hojen på släp.
Nu idag frågade jag honom om han kunde köra min motorcykel till besiktningen eftersom det duggade. Jag är nämligen inget fan av att köra hoj när det är blött ute. Har nämligen blivit lite feg av mig och tycker att det känns dumt att riskera att köra omkull på grund av vädret. Så nu för tiden finåker jag bara i soligt/torrt väder :)
Hur som helst så duggade det när Niklas körde iväg och eftersom sonen sov middag och dottern är på dagis ställde jag mig där ute och målade "lådan" på huset som jag började på i går. När jag stått ute i ca en halvtimme började regnat att öka men det var ändå inte så pass mycket att jag tänkte på att gå in. Efter ca 10 minuter så var det som om att himlen öppnat sig och släppte igenom allt regn. Varenda liten droppe måste ha fallit ner för jösses vad det regnade och vart var min älskling? Jo, på min motorcykel på väg hem från besiktningen. Kan meddela att han såg ut som en dränkt katt när han kom hem men ändå har han ett leende på läpparna. Niklas min älskling, du är min hjälte och även om det inte alltid verkar så måste jag berätta att jag är så oerhört stolt över dig!

Kan också flika in att jag satt nytt personbästa idag, 14.06 sprang jag in på idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0