Röda dagar..

Jag visste ju att denna dagen skulle komma men det blev ändå något av en överraskning när jag insåg att min mens nu har kommit tillbaka efter graviditeten och amningen med N.
Men egentligen ska jag ju vara glad för det innebär ju att min kropp fungerar som den ska.
Dock innebär det ju så klart en merkostnad för jag var och handlade idag och bindor/tamponger är ju inte gratis. Kanske inte direkt det dyraste man kan hitta bland hyllorna men det går ju åt en hel del varje mensperiod.
Tråkiga pengar är det i alla fall att spendera. Så nu är vi tre personer i familjen som använder blöja ;)

Förresten så såg jag på dokumentärserien på TV3 drömmen om ett barn, nu ikväll. Ju längre in i programmet jag kom desto mer säker blev jag på att jag verkligen vill ha ett barn till.
Fast det är inte dags än, vill gärna komma tillbaka och börja jobba igen plus att jag absolut vill ha minst två kalenderår mellan N och eventuellt nummer tre - beror ju på hur allt går och om kroppen vill.
Men till år 2013 så hade det varit roligt om C och N får ett litet syskon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0