Öroninflammation

Stackars lilla C...
I går under kvällen vid 22-tiden vaknade hon av en dröm men somnade om
lika fort igen. Vid 02.45 var det dags igen men denna gången bar jag över henne i vår säng och lät
henne somna om där innan jag bar över henne till hennes säng igen.
Vid 06 vaknade hon än en gång och kändes väldigt varm varpå jag återigen lyfte över henne in till oss.
Jag tog tempen på henne men den visade bara strax över 37 grader men vi beslutade ändå att hålla henne hemma. Efter att jag varit i kontakt med dagis tog jag återigen tempen som då visade 36,7?!?!
Hon verkade mycket piggare och jag tänkte att hon förmodligen bara fått en snabb släng av något. Men så under förmiddagen förändrades hon helt och blev sämre. Hon somnade på soffan strax innan lunch och klagade då på att hon hade ont i örat. Även när hon vaknade klagade hon på ont i örat så jag ringde ner till vårdcentralen och ibland ska man ha tur för det fanns en ledig tid vid 14.30.
Så jag och C körde ner och det visade sig att hon har öroninflammation på vänster öra. Doktor Kenny (superbra by the way) gjorde allt snabbt och smidigt och förklarade att man tydligen slutat med att behandla inflammationer om man bara har på ett öra och om det inte brustit.
Berättade även om dotterns andningsproblematik och att hon alltid har öppen mun så han lovade att skriva en remiss så tiden vi hade om två veckor slipper vi. Skönt!! Ibland finns det effektiva människor inom vården också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0