Kvällsrutinerna sitter där de ska..

Klockan 19.30 somnade N, vet inte när det inträffade senast men det var läääänge sedan. Vet inte om det beror på att han håller på att få tänder men han sover inte lika mycket på dagarna längre. I dag sov han drygt en timme på förmiddagen vilket är helt okej. På eftermiddagen brukar han i alla fall sova två timmar men idag sov han lite drygt en timme.
Å andra sidan tog jag tillfället i akt och försökte få honom i säng lite tidigare än annars vilket fungerade alldeles ypperligt. I vanliga fall lägger jag C till klockan 20 och sedan sitter jag och N i fåtöljen tills han somnat runt 20.30. Vill det sig illa som i går, somnar han runt 21. Men nu somnade han alltså redan halv åtta plus att C somnade strax efter åtta trots att hon sovit på dagis.
Hon har blivit en riktig fröjd att få i säng. Inget gnäll, skrik eller spring. När man lagt henne i sängen ligger hon där tills hon somnat vilket brukar ta runt tio minuter max. I somras höll hon på att springa upp ur sängen och gråta och tramsa sig för att hon inte ville sova.
Underbara älskade dottern min börjar bli stor.. Tre år nästa år, jisses vad tiden går. Och tänk N ska fira sin ettårsdag i februari. Galet!
Ibland hinner man verkligen inte med, så jag tror att nästa års nyårslöfte ska bli (utan inbördes ordning):

1. Fortsätta att kämpa mot målvikt
2. Fortsätta att motionera
3. Bli bättre på att lyssna till vad jag själv egentligen vill och bli lite mer ego.
4. Slappna av och njut mer - allt behöver inte vara så jädrans bra hela tiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0