Gaaahhh!!!

På facebook har det startats upp en grupp för byns invånare där man som privatperson kan annonsera om saker man vill sälja/köpa. Då jag tycker att det verkar för krångligt att sälja via tradera och fortfarande inte kommit iväg till något barnloppis, tänkte jag att jag skulle prova lyckan genom att lägga ut några av Cs gamla kläder för att se om någon nappade. Det hela föll väl ut och jag har redan sålt en hel del plagg som bara har legat här hemma och väntat på bättre tider.
En av Cs förskolelärare som nu är föräldraledig har köpt lite kläder och gav för allting endast 40kr. Sjukt billigt om du frågar mig eftersom ett helt klädset med klänning, body och strumpbyxor knappt var använt. Det började med att hon inte dök upp i söndags som hon sa att hon skulle. Tydligen hann hon inte och frågade om inte jag kunde lämna kläderna till hennes mamma som bor några gator längre bort. Sagt och gjort, i fredags efter att jag hämtat C på dagis gick jag hem till hennes mamma med leveransen. Tyvärr hade hon inte jämna pengar och jag hade inga pengar med mig alls. Hon gav mig hur som helst en 50-lapp och sa att jag "får väl lämna en tia till Anna nästa gång du ser henne".
Skrev till Anna på facebook att jag fått för mkt pengar av hennes mamma men att hon kunde hämta en tia här nästa gång hon var i byn varpå hon undrade om jag inte hade några andra kläder som jag kunde tänka mig att sälja till henne för en tia.
Skrev tillbaka att jag inte hittade något och att det var lättast att hon kom förbi och hämtade sina tio kronor när hon hade vägarna förbi och nu undrar hon om jag inte kunde hitta några kläder i större storlekar istället...
Orkar verkligen inte hålla på att leta och rota.. Det handlar om en fucking TIA!!!!
I morgon går jag nog över till hennes mamma och lägger ett kuvert i hennes brevlåda med en tia i.



Godnatt!!!!!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ha ha! Ja varför ska man sluta förvånas ;) kram

2011-12-16 @ 21:44:52
URL: http://millimys.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ha ha! Ja varför ska man sluta förvånas ;) kram

2011-12-16 @ 21:45:24
URL: http://millimys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0