Dagens uppgift:

Är att inte höja rösten till barnen idag utan istället ta ett djupt andetag och bara låta min ilska/irritation passera!
En utmaning för mig eftersom jag är förkyld och har sovit dåligt i natt. Men tanken är att jag ska jobba på att bli en roligare och lite mer avslappnad mamma. Som i morse sprang C i alla blöta löv trots att jag sa till henne att hon skulle gå istället. Givetvis ramlade hon bland lera och alla blöta löv och blev alldeles skitig om byxor, jacka och vantar. Men hey, vad spelar det för roll? Egentligen? Nu blev jag ju irriterad och skällde på henne eftersom hon inte lyssnade. Men idag blir det inget skällande, inte för min del i alla fall :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0