Vardag igen

Så var det dags igen, tillbaka till verkligheten och vardagen!
I dag var dottern tillbaka på dagisigen  och i morgon börjar Niklas att arbeta igen efter sin (vår) semester. Kände mig inte alls särskilt pigg i morse när dottern väckte mig utan hade gärna stannat kvar i sängen i en timme till.
Men eftersom hon även väckte sonen var det lika bra att gå upp och börja utfodringen :)
Trodde att det skulle bli lite dramatiskt att lämna dottern idag eftersom hon inte varit på dagis på två månader. Men när jag skulle gå sprang hon in i ett av lekrummen och hade inte ens tid att säga hejdå. Det känns ju såklart bra att hon trivs på dagis men en puss hade hon ju kunnat hinna med... 
Då vardagsrutinerna åter entrat scenen har mina kära listor återigen fått se strålkastarljuset och i dag blev det en låååång sådan. Jag lyckades nog faktiskt ändå att beta av hela listan pluss lite till som jag hade tänkt att ha på morgondagens to-do-list! So far so good :)
I morgon är det mathandlingsdag och nu är jag så trött på att vi alltid äter samma hela tiden så i kväll har jag suttit och kollat in lite nya recept. Förhoppningsvis smakar maten lika bra som bilderna är tagna.
Tänke snart gå och lägga mig för ögonen orkar knappt att hålla sig öppna men först ska jag skriva en inhandlingslista! Hade jag varit lika rik som Hollywoodfruarna hade det kanske varit en idé med en assistent? Nåväl, nu är jag ju inte så rik och kommer med all sannolikhet inte att bli det heller. Så imorgon är det till att bege sig till Willys och handla mat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0