Uppskattning..

...är dagens ord! Livet är alldeles för kort och jag vet med mig att jag ibland måste bli bättre på att uppskatta livet så som det ser ut just här och nu. Jag är en person som ofta har väldigt lätt att leva i framtiden och fokuserar alldeles för mycket på vad som ska göras och vad som ska bli. Tyvärr glömmer jag därför bort att leva i nuet och uppskatta stunderna som är nu. Anledningen till detta uppvaknande är att jag pratade med min mamma igår kväll. Hon berättade om en kollega vars bästa vän försökt att få barn i många många år men inte lyckats. Kvinnan är 40 år och nu på deras tredje och sista IVF-försök blev hon gravid. Under graviditeten ska hon ha mått ganska dåligt och förlossningen var inte heller helt okomplicerad då den drog ut på tiden med svaga värkar vilket till slut resulterade i kejsarsnitt. Det här paret fick till slut en frisk och välskapt pojke! Vilken lycka det måste ha varit. En lycka som tyvärr blev alldeles för kort då den nyblivna mamman ett och ett halvt dygn senare dör av blodproppar... Just därför lovar jag här och nu att jag ska bli bättre på att leva i nuet!! Älskar er så mina vackra, underbara barn och Niklas min stöttepelare och bästa vän; - Ni är mitt allt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0