Uppförsbacke

Nu har jag verkligen tappat humöret.. skrev ett långt inlägg och skulle bara klicka på spara-knappen när jag tryckte bort mig från sidan och allt försvann. GAAAAHHHH!!! Detta är inte min dag. Hela det förra inlägget handlade om att det just nu känns som att jag cyklar på farmors gamla cykel utan växlar. Vägen jag cyklar på är gropis och stenig och jag har precis cyklat i en lång, seg och jobbig uppförsbacke. Bakom sluttningen väntar en lång nedförsbacke men när jag kommer upp till toppen breder ännu en lång uppförsbacke ut sin smala, krokiga och steniga väg. Sonen är sjuk med feber och är därför gnällig. Jag misstänker att det är hans tänder som är på gång och mitt hjärta blöder eftersom jag ser att han har det jobbigt. Tyvärr har maktlösheten vunnit och det finns ju inte mycket annat att göra än att ge honom panodil och ha honom nära! Dottern är i trots och skriker, gnäller och kastar saker så fort hon får ett nej. Blir det inte som hon tänkt tar det hus i helvete och ibland undrar jag om grannarna tror att vi misshandlar henne. Det kan tyvärr nästan låta så på hennes skrik. Särskilt eftersom hon av någon anledning ofta skriker "släpp mig" fastän ingen ens håller i henne. Niklas och jag har som bekant olika syn på barnuppfostran även om vi har samma mål. Sovmorgonen som jag blev lovad under semestern vet jag inte var den tog vägen. Idag var väl bästa försöket då Niklas faktiskt gick upp med barnen innan de hunnit härja runt i sängen i en halvtimme och jag gett upp. 08.30 släppte han upp dottern till mig som tyckte att jag skulle ta tempen och sedan var det hopp i sängen och resten är historia. Lägg där till att det är stökigt här hemma, flera projekt står halvfärdiga, katterna kräker och kontot skulle behöva fler nollor efter siffran längst till vänster. Allt detta tillsammans får mig på dåligt humör och jag är grinig och gnällig vilket absolut inte gör någonting bättre. Tacka vet jag musik som kan få en på bättre tankar!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0