Ett halvt år..

Ett helt halvt år (och lite till) har hunnit gå sedan jag sist skrev den 7 februari i år. Dagen efter mitt senaste inlägg födde jag en 4070 gram stor pojke fördelat på 53 fantastiska centimetrar i Lund. Vi åkte in på morgonen närmare 9.30 och 11.59 blev tiden då vår underbara son såg dagens ljus för första gången. Allt gick hur bra som helst men det gjorde absolut mer ont denna gången än vad det gjorde med dottern. Precis som med henne kunde jag inte använda mig av lustgasen då jag och denna aldrig kommer överrens i förlossningssituationer. Dock mådde jag faktiskt inte alls illa och kräktes inte en enda gång. Det gick snabbare och var mer smärtsamt men känslan av att få upp en nyfödd bebis på sitt nakna bröst en känsla som inte kan bli mer underbar, lyckan är total!!!
allting gick bra och vi bestämde att jag och sonen skulle sova en natt på patienthotellet innan vi alla skulle åka hem och påbörja våra nya liv som en familj på fyra. Men så blev det tyvärr inte eftersom läkaren hörde ett blåsljud på hans hjärta vid läkarkontrollen dagen efter förlossningen. Han trodde absolut inte att det var något allvarligt utan någon ductus (?) som inte hade stängt sig ordentligt. Därför ville han ha oss kvar en natt till och under läkarundersökningen dagen efter hördes absolut ingenting!
Nu har alltså ett halvt år gått och den lille krabaten har nu hunnit bli drygt 8,5kg tung och mäter nu nästan 70cm. Han drar sig fram över golven som en dreglande liten vessla och biter i allt han får tag i. Några tänder har vi inte sett än men det är nog på gång för det verkar klia ordentligt i munnen. Matfrisk är han också och äter med god aptit vilket är skönt! Amma gör jag därför bara på kvällar, nätter och tidiga mornar.
Ska verkligen ta tag i mitt bloggande för jag tycker att det är skönt att få skriva av mig lite då och då.

Målet för i år var ju att ta tag i min vikt och jag kan gladeligen stoltsera med att jag numer är ca 11kg lättare än vad jag var när jag blev gravid med sonen. Jag är faktiskt 14kg lättare än vad jag var när jag började min vandringsfärd till färre kilon. Så jag är mycket nöjd med mig själv på den fronten, även om det så klart hade kunnat gå ännu bättre (är lite för glad i choklad..). ärligare mot mig själv tycker jag nog också att jag har blivit men det finns mer kvar att jobba på. Det får bli allt for now. Hoppas att det inte dröjer sex månader till innan nästa inlägg blir skrivet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0