Barnuppfostran är svårt nog ändå...

Ikväll har jag varit mindre glad på Niklas. När det gäller barnuppfostran är vi nämligen inte alltid överrens. Som nu när dottern är i trotts och gnäller, blir arg och kastar sakernär hon inte får som hon vill tycker inte jag att hon ska få din vilja igenom eftersom hon då lär sig att om hon skriker och håller på får hon som hon vill. Niklsdå andra sidan tycker att det är bättre att ge med sig och spela med så man slipper striden. En sådan situation uppstod ikväll och jag blev tokig.. Ska det verkligen vara så svårt att komma överrens?! Tänk på allt som komma skall, alla situationer där vi måste vara eniga och i tonåren när barnen kommer att försöka spela ut oss mot varandra och testa våra gränser till max. Dramadrottningen i mig sitter just nu och undrar hur det ska gå då? När vi som mest måste stå enade och vara överrens om hur vi ska uppfostra våra barn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0