Vilken vecka...

Ja jösses vilken vecka, i positiv bemärkelse alltså :)
Veckan började ju med att svågern kom hit på oväntat besök och stannade tills på tisdagen. I onsdags vid 14-tiden hämtade jag och dottern upp min mamma på stationen i Lund. De hade lite att göra på hennes jobb så hon tog lite kompledigt och kom ner hit själv för att hälsa på. I onsdags passade hon dottern medan sambon jobbade och jag var ute och körde hoj.
I går var vi ute och promenerade och senare på eftermiddagen åkte vi och kollade på växter. Underbara mamma köpte sex jordgubbsplantor till oss! Hon sa att hon tyckte att vi skulle ha några bärbuskar så att dottern kunde plocka lite :) Hon betalade också en fin ampelkruka och en superfin spräcklig hängpelargon som numera hänger i uterummet. Än så länge är den inte så stor men den växer nog snabbt till sig. Tyvärr har det inte varit något vidare väder nu när mamma varit nere så vi har väl egentligen inte hittat på särskilt mycket. Men vi har haft det riktigt trevligt i alla fall och mamma var så glad för att hon och dottern kommer så bra överrens. Det var till och med så att dottern sträckte sig mot mamma och ville att hon skulle bära henne vilket inte hör till vanligheterna!
Idag runt lunchtid åkte mamma hem och när vi vinkat av henne vid tåget körde jag och dottern till mitt jobb för att hälsa på. Jag hade även ett möte med min chef för att diskutera mina önskemål om deltid. Så nu efter sommaren kommer jag inte längre att jobba heltid vilket ärligt talat känns helt rätt. Med tanke på att dottern är så pass liten än så känns det skönt att hon inte behöver vara på dagis (förskola heter det numera, jag vet) från 06.45-16.30. När klockan var närmare 15.30 körde vi till sambons jobb och sa hej och sedan bar det av för att handla lite innan vi körde hem. Känner mig helt slut nu så jag hoppas på en lugn kväll framför TVn. Dottern somnade strax efter 19.30 och jag hoppas att hon sover bättre inatt nu när hon inte är lika snuvig längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0