Fullt upp

Idag har det hänt en hel del. I morse kom E över med sin son och stannade fram till lunch. Vi snackade som vanligt om allt mellan himmel och jord och hade allmänt trevligt!
Efter att hon gått hem tog det inte lång stund innan dotterns farbror kom på besök. Riktigt roligt att han kom och hälsade på oss så snart igen. Han var ju här förra måndagen också. Idag stannade han inte lika länge men det var trevligt att ha honom här i alla fall.
Bara några minuter efter att han åkt hem igen kom en kille som ringde på min annons om babyskyddet som vi beslutat oss för att sälja. Han som nu kom hit och som skulle köpa babyskyddet (dotterns första bilbarnstol) var riktigt tråkig och inte alls särskilt trevlig. Sambon har i och för sig rätt i att han inte var direkt otrevligt men han var absolut ingen person som spred glädje omkring sig. Han svarade kort och kunde inte ens bjuda på ett leende. Likadan var han i telefonen så nu i efterhand ångrade jag mig nästan att jag sålde babyskyddet till honom. Det ringde nämligen en supertrevlig man som pratade engelska som också ville köpa bilstolen men då hade jag redan lovat tjurgubben att jag skulle hålla den till honom :(
Sent i eftermiddags gick vi ut på en promenad och avslutade med glass nere på macken tillsammans med E som var där för att posta brev.
Nu ikväll har jag spenderat lite tid i soffan framför Svenska Hollywoodfruar. Grannen har klippt gräset på framsidan som tack för att hon fick låna den och klippa sin egen gräsmatta. Det lite tråkiga i det hela var att hon klippte på framsidan och dotterns rum ligger ut mot gräsmattan. Klockan var närmare 20.30 så dottern låg och sov och hon är dessutom rädd för höga motorljud så ni kan ju gissa om hon blev rädd och vaknade med ett ryck när den satte igång och lät..
Tror inte att grannen tänkte på att dotterns rum låg precis där men det var ju snällt av henne att klippa gräset åt oss :)

Till helgen kommer H och M ner och hälsar på. Ska bli riktigt roligt att träffas igen. Blir ju inte alls särskilt ofta eftersom jag valt att bosätta mig här nere i södra skåne. Hoppas bara att det blir bra väder så att man kan sitta ute, eller i alla fall i uterummet. Nu tänkte jag gå och nanna för jag är supertrött. I morgon blir det babycafé och senare på kvällen ska jag, J, E och J iväg och på tjejkväll i en mc affär några mil bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0