Sorg...

Sent i går på kvällen kollade jag på blocket.se efter motorcykar. Jag har länge varit sugen på att byta ut Hondan mot en nyare motorcykel och en RR istället för F i beteckningen. Skit samma, igår så hittade jag en annons som verkade för bra för att vara sann. En kille i Kungälv skulle sälja sin Honda CBR 600 RR årsmodell 2003 för 35000:-!!!!!!
Den var visserligen inte i mint condition då killen hade råkat lägga den ner. Höger sida var skrapad och fotpinnen var av, blinkersen knäckt, bakdäcket helt slut plus att det hade gått hål på blåset. Egentligen bara kosmetiska och relativt billiga skador att ersätta. Tydligen orkade inte killen som ägde hojen att fixa till den utan ville istället bli av med den.
Bestämde mig för att jag skulle ringa upp honom idag eftersom jag såg annonsen närmare kl 23 igår kväll. Så idag när jag skulle visa annonsen för E så var den borta...
Jag som till och med hade drömt om motorcykeln i natt :( Jag vet att ett liknande erbjudande knappast kommer att finnas inom en rimlig framtid. Givetvis var det ett riktigt bra köp vilket förklarar att den försvann så snabbt. Tråkigt för mig men roligt för någon annan.

Funderar på att lämna in Hondan på service och tvätta henne och låta henne stå och se om jag får sålt henne. Sedan när jag börjar jobba i augusti kan jag börja att spara ihop resten till en ny hoj. Vi får se hur planerna blir... Jag var sjukt sugen på denna motorcykeln i alla fall och det stör mig något så fruktansvärt att jag inte ringde honom igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0