Över 10 härliga mil

Idag bar det iväg till Statoil i Staffanstorp för att rasta hojen på ett mc-gazz.
Trots att det var ganska varmt idag var det relativt dålig uppslutning. Hur som helst så blev det väl ca närmare 10 hojar som lämnade macken strax efter kl 11 i förmiddags.
Vi körde på riktigt roliga vägar, vissa som jag aldrig kört på innan. Trodde att jag kört på de flesta bra vägarna här nere i södra Skåne men ack så fel jag hade. Kul var det i alla fall och tempot var helt okej. Det enda som var lite tråkigt var att när vi kom till Rydsgård skulle vi svänga vänster precis vid en hästhage. Hästarna i hagen blev väldigt rädda för motorljudet trots att vi körde långsamt (under 50km/h) och två av dem hoppade över stängslet i hagen och ut på vägen. Som tur var fanns ägarna ute på sin gård som låg i anslutning till hagen så en kvinna var snabbt ute för att få tag på de två hästarna som hoppat över. Hennes man fick hålla i hunden så att den inte skulle skrämma hästarna ännu mer. Vi stannade och stängde av våra motorcyklar men efter en liten stund körde vi vidare då.
Rundan avslutades i grannbyn hos ett par som också kör hoj men som inte var med på rundan idag. De hade renoverat köket, hallen och badrummet i sitt hus och gissa om jag blev sugen på att kopiera det mesta?! Det var riktigt snyggt inrett! Någon dag när jag vinner alla de där pengarna ska vi också sätta igång och storrenovera!!

Trevlig kväll på er alla!
Själv säger jag skål för nu ska jag och sambon titta film med lite gott att dricka till :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0