oväntat besök



Bröderna E har sannerligen inte legat på latsidan idag. Niklas har tagit bort maskrosor från rabatterna och gräsmattan medan svågern har klippt gräsmattan plus att de har tagit bort några buskar som vi inte ville ha kvar. Så nu är det riktigt tjusigt där ute i trädgården! Själv har jag umgåtts med E som var här på förmiddagen. Vi satt och pratade och sedan gick vi en liten sväng i det varma vädret.
Efter att Niklas och A körde till jobbet gick jag och dottern ut på en promenad och stötte på G & M som vi inte träffat på jättelänge. Relationen mellan oss blev väldigt konstig i höstas då det kom fram lite saker som vare sig jag eller sambon direkt jublade över. Hur som helst så blev det en liten pratstund innan jag och dottern gick vidare på vår lilla kvällspromenad. Strax innan jag tänkte gå upp och lägga dottern hörde jag hur en motorcykel svängde in på tomten och där utanför står A, en gammal kollega till mig. Vi jobbade tillsammans fram till 2008 då jag fick fast tjänst på mitt nuvarande jobb. Tidigare jobbade jag bara timmar där A fortfarande är kvar.
Han stannade på en kopp kaffe och skvallarade lite om vad som hänt sedan sist. Lovade att jag skulle komma ut och hälsa på en dag och träffa de andra som jobbar där.
Ska försöka att ta mig ut dit under nästa vecka.... förhoppningsvis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0