Om helgen som varit

I fredags runt lunchtiden kom H och M hit. Jag trodde att de skulle komma senare så jag satt här hemma osminkad i myskläder när det knackade på dörren. Jag blev givetvis väldigt glad åt att se dem trots att jag inte kände mig särskilt "piffig". Vi hade en underbar fredag och åt tårta, snackade gamla minnen, promenerade ner till byn, åt tortillas/nachos, drack rosévin och tände en brasa och satt och mös fram till in på natten. När Niklas kom hem från jobbet hade han med sig sin bror som tillfälligt ska bo här. Det blev en sen natt och jag somnade nog inte förrän klockan var närmare 02.30-03.00 någonting. Var lite trött på morgonen när dottern skulle upp men det var absolut värt det! Det märktes tydligt att dottern gillade sina bonusmostrar och hon till och med sträckte sig efter dem vid några tillfällen :)
Tanken var att även C skulle komma med ner men hon missade bussen (kunde inte åka lika tidigt som H och M) och hittade inget annat alternativ för att ta sig ner. Tyckte så synd om henne. Hade ju varit roligt att träffa även henne. Förhoppningsvis åker jag, Niklas och dottern upp och hälsar på nu i början på juni.
På lördagen gjorde vi inte alls särskilt mycket utan satt mest i soffan och snackade. Vädret var tyvärr inte det bästa så vi hade inte någon direkt lust att gå ut. H och M åkte hem tidigt på förmiddagen och här hemma hände inte mycket förrän senare runt 17 då vi var bjudna på grillkväll hemma hos E och P. Vi var tre par och två singlar plus fyra barn. Det blev en riktigt lyckad kväll med grymt god mat och trevligt sällskap. Efter kl 23 sa vi hejdå eftersom vi båda var trötta plus att dottern sov i vagnen och började skruva på sig. Givetvis vaknade hon när vi skulle gå hem varpå jag tog upp henne och då somnade  hon ganska snabbt igen med huvudet mot min axel.
Blev återigen en ganska sen kväll då vi satt uppe tillsammans med svågern och kollade fighting på TV.
Idag har vi också mest tagit det lugnt, jag har varit iväg och handlat och svågern har bjudit på pizza. Var hem om E en liten stund nu under kvällen och efter det har vi varit bänkade i soffan framför hockeyn. Jag måste erkänna att jag egentligen inte är någon fanstast men eftersom Sverige spelar så är det okej att titta lite.. Ikväll blir det i alla fall till att gå och lägga sig i tid så jag orkar med morgondagen.
Sov faktiskt en stund idag runt lunchtid, nice!

Bild på den färdiga tårtan som faktiskt blev ganska lyckad. Lite mäktig kanske men god :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Den godaste tårtan!!! Mmmm... =)

2010-05-20 @ 20:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0