Mc-runda

Nu ikväll har jag och J varit ute på en tjej-mc-runda bara vi två. J fick låna Es motorcykel och eftersom det var första gången hon körde den plus att jag har ett bakdäck som är riktigt dåligt bestämde vi oss för att köra en egen liten runda. Varje onsdag är det annars standard att man samlas i Staffanstorp på Statoil för att sedan dela in sig i olika grupper efter hastighet, och sedan i grupp köra en runda ner till den stora flygrakan i Sjöbo. Men som sagt så körde jag och J en egen runda idag. Dock vinkade vi av de andra vid Statoil innan vi körde vår egen runda ner till flygrakan.
Då sambon jobbar ikväll kom dotterns farmor över för att för första gången passa henne. Det hade gått jättebra vilket var superskönt, kanske mest för mig men även för både dottern och farmor P misstänker jag :) Dottern hade visserligen blivit lite ledsen när hon skulle sova men annars hade allt fungerat bra!
Tillbaka till mc-turen; väl nere på rakan bevittnades ett jättefint frieri :)
Både E och J hade hjälpt till att planera frieriet igår och nu idag nere på rakan hjälptes vi alla åt med att genomföra det. Det blev riktigt lyckat och J anade ingenting så det var riktigt roligt att få vara med. Jag har själv aldrig blivit friad till - ialla fall inte seriöst och jag har heller aldrig sett någon fria till någon annan seriöst så det var verkligen kul :)
Givetvis svarade J a på frieriet ;)
När jag kom hem närmare 20.30 låg dottern och sov, lyx!
Jag har precis ätit en jättegod vegetarisk lasange som Niklas lagat tidigare idag och nu tänkte jag hoppa in i duschen innan det är dags för soffläge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0