Lyckad helg och skånetur

Helgen har varit riktigt lyckad måste jag säga! I lördags hade vi dubbelbokat men det blev riktigt bra i alla fall. För någon vecka sedan bestämde Niklas lite löst med sin barndomskompis att han skulle komma hit med sin familj samtidigt som jag bjöd hem tre kompisar på grillkväll. Istället för att ställa in med någon så slog vi samman det istället. Niklas kompis A med familj kom hit runt lunchtid så de hann vara här ett par timmar innan de andra kom lite senare på eftermiddagen.
Det var riktigt fint väder och de stora barnen sprang och lekte på gräsmattan och hade roligt medan vi vuxna pratade och hade trevligt. Tycker själv att det blev en riktigt lyckad kväll bortsett från att stackars J fick lite brända köttbitar då någon (inga namn nämnda men sambon är faktiskt oskydig) glömde att vända på dem.
Det blev ganska sent och jag gick nog inte och lade mig förrän klockan var närmare tre på natten men det var det helt klart värt. Igår var jag och sambon och promenerade "rundan" som vi inte gått på länge. Nu den senaste tiden har vi inte riktigt hunnit med den eller så har vädret inte varit särskilt roligt. Den tar ca två timmar att gå så man vill helst inte att det ska spöregna. Särskilt inte eftersom dottern är med och med jämna mellanrum vill komma upp och bli buren alt. gå.

Idag har jag varit iväg en heldag tillsammans med E runt om i olik mc-butiker i halva skåne. E är ute efter ett skinnställ men tyvärr är utbudet på damskinnställ pinsamt dåligt. Skulle det råka finnas så är det bara de minsta storlekarna som butikerna har hemma. Man borde egentligen satsa på att starta upp något eget och endast erbjuda mc-utrustning för damer!
Sambon tyckte att det var roligt att vi var borta så pass länge så han fick en heldag själv tillsammans med dottern och mysa bara de två. Det var faktiskt första gången jag var iväg så pass länge själv utan dottern under dagtid. Är jag borta brukar det ofta vara på kvällen och då är det ju många timmar jag hinner vara borta innan dottern ska sova. Får kanske göra fler dagsutflykter framöver :) Bra träning både för dottern och mig nu när jag ska börja jobba efter sommren...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0