Finbesök kräver tårtbak :)

Om bara några timmar kommer "gänget" från gymnasiet åter att vara samlade. Tyvärr kunde inte K komma med ner denna gången men jag hoppas att vi ses snart i alla fall. C kommer ner senare ikväll och då kommer 4/5 av oss att vara samlade. Vet inte riktigt hur det kom sig att det blev just vi men hur som helst så började vi att umgås med varandra och blev riktigt bra kompisar. Trots att jag flyttade ner till Skåne och att vi alla gör helt olika saker så håller vi fortfarande kontakten. Givetvis blir det inte ens i närheten av lika ofta som innan, i alla fall inte för min del men jag brukar försöka att träffa dem alla när vi är uppe hos mina föräldrar. Kommer att bli en supertrevlig kväll och eftersom både H och M har fyllt 25 och C fyller snart så har jag bakat en tårta. Den är inte riktigt färdig än då jag måste garnera den först men annars är den helt färdig och står nu i kylen och stelnar till sig lite. Tror aldrig att jag har bakat en tårta helt från scratch förr men nu är även det alltså gjort :)
Hoppas att den smakar ockå! Den ser förvisso (enligt mitt tycke) supergod ut så jag får avlägga en rapport efter ikväll. Dottern gillade i alla fall gerneringssmeten :)



 Egentligen borde jag ha köpt något åt alla tre men inser att jag inte skulle ha råd då denna månaden varit lite knaper på grund av den där elräkningen jag skrev om.

Nä, nu är det dags att göra iordning sängarna tills finbesöket anländer <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0