bloggtorka de lux

Oj oj oj. Det känns som om att det var evigheter sedan jag skrev sist. Det har helt enkelt gått i ett här hemma och särskilt helgen som gick. Den bara svishade förbi som en vindpust men det var en riktigt bra helg vill jag dock påpeka! I fredags var jag J, M och J här och grillade. M körde hem sedan och följde inte med ut men var med och åt vilket var trevligt. En stund efter att vi ätit dök även E upp och snackade och skrattade med oss. Svärmor och hennes sambo kom hit vid 21-tiden då de skulle sitta barnvakt åt dottern eftersom Niklas jobbade.
När klockan närmade sig 23 drog vi iväg ner till dansgalan i byn. Det var riktigt mycket folk där båda gamla som unga och allt där i mellan. Jag dansade inte alls särskilt mycket utan träffade en massa folk som jag pratade med, bland andra Niklas kusin :-)
Kom väl hem närmare 3 på natten och gick väl och lade mig först en timme senare. Av någon anledning bad jag sambon att ta med sig cheese balls upp vilket han tyvärr gjorde. Varning jag vet, men jag kommer faktiskt inte ihåg att jag bad om dem, än mindre kommer jag ihåg att han ställde en liten skål med cheeseballs på mitt nattduksbord. På morgonen när jag vaknade var hela sängen full med dessa små orangea krispiga snacks så även lakanen som hade blivit missfärgade. Det låter som om jag skyller ifrån mig men helt ärligt så tror jag att det var dottern som fått tag i skålen och hällt ut dem för på morgonen hittade jag hennes napp i skålen och hon var vaken när jag gick och lade mig plus att hon sov i vår säng hela natten... 
Jag var visserligen inte nykter men jag var heller inte SÅ full att jag skulle ha kastat runt bollarna i hela sängen. Att jag inte kommer ihåg att sambon hämtade upp dem kan egentligen inte heller säga någonting om mitt tillstånd då jag (till mitt försvar) har riktigt dåligt minne, särskilt om jag är supertrött vilket jag såklart var då.

Hur som helst, i lördags var vi på grisfest på sambons skytteklubb. Det var både gott och trevligt! Jag somnade tidigt i lördags och i går var hela familjen i Malmö och köpte en sulky till dottern. Det blev en Carena Easy som den på bilden fasti svart och grått.

Neutrala färger så att även nästa barn kan ha den oavsett om det skulle bli en pojke eller flicka. För fler barn vill vi båda ha :-)
Vi köpte även en tyg till sambon som har sytt sig en fleecetröja (bild kommer senare) och fick lämnat in barnvagnen då vi upptäckte att det var punktering på den (den gamla). Till sist var vi inne en vända på IKEA och handlade lite smått och stort.
Idag var jag själv iväg och handlade på förmiddagen och sedan åkte vi till svärmor och fikade en försenad mors-dag-fika och nu på kvällen har jag och E gått en promenad i skogen. Nä, nu skriker sängen! Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0