Äntligen borta!!

Ringde till lvårdcentralen här i byn tidigare i dag för att fråga om de hade någon tid ledig till mig. Jag hade egentligen en tid inbokad på onsdag men eftersom jag haft riktigt ont i handleden under helgen tänkte jag chansa och se om de kunde klämma in mig. Med turen på min sida ringde receptionisten upp mig bara någon timme efter att jag ringt och gav mig en tid 13.20 idag.
tyvärr fick jag träffa samma läkare som sist jag var där på grund av mitt magonda. Gillade inte honom men han gjorde vad han skulle i alla fall. Först kände och klämde han lite vilket gjorde sjukt ont. Sedan gick han iväg och hämtade en ganska tjock nål och stack hål på kulan. När han tryckte på den vällde det ut genomskinlig geléliknande vätska (ledvätska). Såg inte så äckligt ut som det låter och det gjorde inte heller särskilt ont, i alla fall inte ondare än vad jag hade tidigare. Skulle knutan komma tillbaka ville han att jag skulle ringa så att han kunde spruta in kortison och om inte det heller fungerade skulle jag få operera i handleden. Förhoppningsvis kommer den aldrig mer tillbaka. Känns riktigt skönt att ha blivit av med den men jag har fortfarande väldigt ont. Det onda kunde tydligen sitta i upp till ett dygn efter enligt läkaren. 
Senare i eftermiddags körde jag, Niklas, dottern, svågern och svärmor till Bo Ohlsson i Tomelilla och shoppade. Hittade en jättesöt jacka till dottern och lite annat småplock.
Nu skiner solen så jag funderar på om jag skulle ut och klippa gräsmattan...?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0