Ännu en helg

Så var ännu en helg snart till ända. Idag var jag och dottern själva fram tills 14 på eftermiddagen eftersom sambon varit iväg och tävlat i skytte uppe i Höganäs.
Jag fick mersmak när jag och mamma var på Skåneplantor nu när hon var nere så när sambon kom hem körde jag dit för tredje gången denna veckan. Jag köpte två Funkior eftersom jag ville ersätta de två (jättefula) växterna som jag tagit bort tidigare under förmiddagen. Jag köpte även en till Pelargon
 

och en Kalla

 

 som numera står på soffbordet samt en annan blomma som jag inte vet namnet på. Jag lämnade även tillbaka en kruka som jag köpte igår och ersatte den med en i samma stil fast rund. När jag kom hem planterade jag även jordgubbsplantorna och rensade lite ogräs så nu börjar rabatterna få sina ansiktslyft :)
Har en del kvar som jag vill ändra på men man måste ju börja någonstans! Det är faktiskt riktigt kul och avkopplande att hålla på att påta och ändra om i trädgården.
Nu till veckan tänkte jag köpa färg och måla fasaden i uterummet sedan ska vi bara köpa nya lampor och sedan är uterummet helt färdigt!
Grannen håller på att måla sitt hus i en jättesnygg grå färg så jag har fått färgkoden idag och tänkte börja med att måla ytan i uterummet. Tanken är att huset ska bli ommålat men det blir nog inte i år..
Nu är det dags för söndagsmys!!

Ha en skön kväll allihopa <3






Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad härligt!! Det är så kul med våren då man får förnyad energi coh kan börja påta såväl ute som inne :)



Ha det bäst!



Kramar

2010-05-10 @ 14:58:35
URL: http://millimys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0