Trött på att klaga

Jag är jättetrött på att bara klaga på hur sjuka vi är hela tiden. Jag vet att det egentligen inte är så farligt men jag är helt enkelt så less på att varken jag eller dottern är friska. I går började dottern hosta som bara den och i morse när hon skulle äta gröt fick hon knappt någonting i sig eftersom hon fick sådana hostattacker. Hon blev helt röd i ansiktet och fick nästan kväljningar, stackaren. På morgonen ringde jag ner till BVC för att höra om de hade någon tid idag och som tur var ringde sköterskan tillbaka och berättade att läkaren kunde träffa oss 11.45. Riktigt flyt med tanke på att läkaren bara är där vissa dagar i veckan. Själva besöket gick väldigt snabbt och dottern fick utrskrivet en hostmedicin som jag senare åkte och hämtade ut på apoteket i grannbyn.
Själv har jag bihåleinflammation. Hade det en gång för ett par år sedan och nu får jag det väldigt lätt om/när jag är förkyld. Denna gången har det satt sig i den högra näsgången i höjd med ögat så varje gång jag böjer mig ner känns det som att näsan ska spricka och att ögat ska ploppa ut ur ögonhålan. Känner ingen smak heller vilket är riktigt tråkigt men förhoppningsvis går det snart över. Undra om dottern känner någon smak?!

Nä en glad nyhet är att det är säsongspremiär ikväll för Desperate Housewives, yey!!!
Den andra goda nyheten är att våren är verkligen här. Snön håller på att töa och solen har lyst i all sin prakt nu en stund på eftermiddagen. Tänker på hur det var förra året när jag var höggravid och väntade på förlossningen och inte minst tiden efter. Vilken påsk det var förra året, helt underbar! I år kommer det säkert att bli minst lika bra. En sådan lycka det är att vara förälder! Är så otroligt tacksam för att jag får vara med om det!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nämen! Men då borde ni ju bli befriade från förkylningar resten av året! Ni har ju så att säga haft er dos nu :)



Det är ju helt underbart väder! Man blir bara så himla glad! Det går minst sagt mycket lättare att jobba då...



Hur som helst! Massor av kryapå kramar på er båda!

2010-03-03 @ 13:40:47
URL: http://millimys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0