Nu rör det på sig...

Nu börjar det att hända saker här hemma etfter att ha varit en ganska stillastående vinter vad gäller renoveringssidan. Vi hade ju planer på att hinna med en hel del men ekonomin och handlingskraften satte stopp för det. Det är mest sambon som står för den produktiva delen och nu har han snart målat färdigt listerna till uterummet. Vi målade om uterummet i somras/höstas men listerna hann vi aldrig med eftersom det blev för kallt i garaget för att de skulle torka. Eftersom dotterns rum fortfarande inte ens är i närheten av färdigt står sambon där inne och målar. Idag har han även hållt på med projektet gömma-TVkabeln-i-listerna så att det slipper att ligga en lång sladd genom hela vardagsrummet. Tyvärr hann han inte färdigt eftersom dottern somnade i vardagsrummet och det återstod en del spikande. Själv har jag inte helt legat på latsidan utan jag har städat ut hörnhyllan som stod i datarummet så nu åker den ut. Till helgen hade vi tänkt att köpa gipsskivor så att dotterns rum kan bli färdigt någon gång. Hade varit roligt om det i alla fall blir klart till hennes 1års dag som närmar sig med stormsteg, 11 april.
Själv blev jag sugen på att börja projektet med att måla om trappan men samitidigt vet jag inte om jag är riktigt SÅ motiverad för att faktiskt kunna slutföra det. Pratade med grannen som håller på att måla om deras trappa. Hon avslöjade att det inte var ett jätteroligt projkekt precis. Dessutom försvinner snön snart så att man kan vara ute i trädgården och göra fint och då vill jag absolut inte vara inne. Å andra sidan kan man ju ha flera projekt på G, vi får se hur det blir. Ska nog skriva en lista på allt som ska göras och sedan se vilket jag känner mig mest lockad av ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0