Min nyfunna kärlek, symaskinen

Eftersom det har regnat mer eller mindre hela dagen, beslutade jag mig för att sy upp panelgardinerna som hänger i köket. Nu när vi var uppe hos mina föräldrar och hälsade på fick vi en sprillans ny symaskin som de köpt till oss. Ett gigantiskt stort TACK till mamma och pappa!!
Det var evigheter sedan jag sydde på maskin sist men mamma visade mig hur maskinen fungerar (hon har en likadan) och den var inte särskilt komplicerad. Så nu idag bestämde jag mig alltså för att det var dags att sy upp panelerna. Innan har jag bara nålat upp dem vilket inte varit sådär jättesnyggt precis. Kan ju inte påstå att det alla sömmar blev exakt raka men det blev faktiskt riktigt bra. Ser faktiskt inte alls så tokigt ut om jag får lov att säga det själv. Blev snarare lite överraskad över hur bra det faktiskt blev :) Tittar man riktigt noga så ser man ju såklart att det inte är milimeter-rakt men å andra sidan tror jag inte att någon tänker syna mina gardnier så in i minsta detalj. Fick lite mersmak så jag är sugen på att köpa fler gardiner som jag kan sy upp. Eller så kanske man ska ge sig på något projekt och så något klädesplagg?! Fast det är nog lite väl tidigt än, kanske får bli kuddfodral eller något liknande som är lite lättare. Dock vill jag påpeka att jag en gång i tiden sytt ett sidennattlinne till min mamma och ett flanellnattlinne till min syster :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0