En söndagstur till Malmö



Glömde helt bort att det var tid att ställa fram klockan en timme och detta trots att vi pratade om sommartid senast igår på kalaset. Minnet är bra men kort eller hur var det nu?!
När jag och dottern ätit frukost gjorde jag mig iordning och sedan åkte vi två in till Malmö för att handla och beställa födelsedagstårta. Eftersom vi inte hade pratat om hur den skulle se ut kändes det dumt att stressa fram något så jag ska ringa in beställningen senare i veckan istället. Jag lider ju av beslutsångest som gör sig väldigt framträdande då det gäller att fatta förhållandevis små beslut och vid de tillfällen jag plötsligt ställs inför en valmöjlighet. Jag behöver ofta lite tid på mig innan jag kan ta några bra beslut som jag blir nöjd med. Lika viktigt är det att jag får resonera med mig själv fram och tillbaka ett par gånger :)
Hur som helst så handlade vi bara några få varor eftersom det var tårtan som var huvudorsaken till varför vi var på ICA. Efter ICA gick vi in till Blomsterlandet där jag köpte lite nya blommor till utekrukorna. Det blev klassiska blommor nu i början på våren, Pensér och Påskliljor. Passade även på att köpa några små växter till krukan jag köpte på IKEA för snart en månad sedan. Tyckte att det passade bra på köksbordet så där står nu mina små miniväxter.
Blir det bra väder till veckan funderar jag på att börja rensa lite i rabatterna, finns en del att ta tag i där :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0