BlondinBella

Lyssnade på P3 under tiden jag och dottern åt lunch idag. Det var pogrammet återvinningen där BlondinBella var dagens gäst. Hon fick en fråga om hur hon tyckte den svenska överklassen såg ut, kommer inte riktigt ihåg men det var något liknande. Hon svarade i alla fall att hon inte tyckte att skillnaderna här i Sverige var så pass stora så att man kunde tala om en överklass. Höll nästan på att sätta lasangen i halsen när jag hörde det.
Visst är skillnaderna mellan rika och fattiga mycket större/tydligare i många andra länder men visst har vi en överklass här i Sverige och de ekonomiska skillnaderna finns absolut även här och ja, det kan faktiskt vara riktigt stora skillnader (därmed inte sagt att det är fult att ha det bra ställt ekonomiskt!).
Vet knappt ens hur BlondinBella ser ut eller vem hon är men det uttalandet gjorde mig inte direkt mer intresserad av henne som person, hennes blogg, hennes politiska engagemang för moderaterna eller vad det nu är hon är känd för..

Nä, nu ska jag istället gå ut med dottern på en promenad i det ljuvliga vårvädret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0