Underbar sommarkväll...

ja, egentligen har hela dagen varit riktigt bra. Redan i morse efter att Niklas stigit upp gick jag ensam ut i trädgården och började rensa ogräs i rabatterna, det var inte en dag för tidigt skulle man kunna säga :) Å andra sidan syns det man gjort mycket tydligare eftersom skillnaden är större! Tog alla rabatterna förutom i söderläge där vi ska ändra om lite grann och därför väntar jag tills "renoveringen" börjar.
På eftermiddagen har vi varit ute i trädgården alla tre. Jag fyllde på med nytt vatten i dotterns pool och sedan har hon plaskat och skvätt vatten på både sin mamma och pappa. Niklas stänkte faktiskt också en del vatten på mig, inte lika gulligt :) Det var otroligt mysigt att sitte ute i gräset tillsammans med Niklas och leka med dottern medan hon badade.
Senare på eftermiddagen var det tänkt att vi skulle åka ut till kaffestugan i Mossby tillsammans med svärmor och sambo, Niklas två kusiner och hans moster men det blev inställt så det blir vid ett senare tillfälle.
Nu i kväll efter att dottern somnade har jag och Niklas suttit där ute och tillsammans målat uterummets utsida. Vi har bara gjort ena långsidan än så länge men det blev ruskigt bra, ett riktigt lyft! Måste säga att det var riktigt romantiskt att sitta där ute tillsammans i sommarkvällen och måla och prata om allt möjligt bara vi två (bildbevis kommer senare).
Tyvärr slutade det inte riktigt lika trevligt då vi skulle gå in och jag (barfota!!!!!) trampade på en bebismördarsnigel. Kände det inte förrän jag av gräsmattan och ut på stenplattorna då det kändes helt klibbigt under foten. När jag tittade ner och såg mördarsnigeln ligga där med inälvorna utanför fick jag panik och sprang in i badrummet. Tror att jag har tvättat foten med tvål säkert fem gånger men det känns ändå som om att snigelslemmet sitter kvar.
Niklas har lovat att så inte är fallet och att det bara är jag som inbillar mig. Ändå kan jag inte hjälpa att jag just nu önskar att man kunde hugga av sin egen fot och stoppa in den i diskmaskinen för att i morgon bitti kunna sätta fast den igen. Usch, en äcklig avslutning på en annars ganska romantisk kväll!
Nu blir det mys framför TVn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0