Om helgen som var

Det går trögt med bloggandet men jag har i alla fall blivit bättre :)
Helgen som gick bara rusade förbi. Känns inte som om att jag hann fixa något alls här hemma vilket jag planerade att göra. I fredags mådde jag inte särskilt bra plus att jag var riktigt trött. Jag och dottern var i alla fall iväg en liten sväng och handlade lite mat och givetvis glömde jag att köpa det som jag hade tänkt att laga till middag! Kom på det precis efter att jag och dottern delat en glass på parkeringen och jag skulle spänna fast henne i barnstolen för att åka hem. Det var otroligt varmt både ute och i bilen och jag hade redan handlat frysta varor vilket fick mig att ta beslutet att åka hem och hitta på något annat till middag.
Senare under kvällen hände inte särskilt mycket, jag somnade i soffan efter att dottern lagt sig och sedan satt jag uppe en liten stund innan jag gick upp och lade mig.
I lördags åkte sambon iväg redan innan kl 9 eftersom de hade städdag på skytteklubben (ideell förening). Senare på kvällen skulle vi hem till T och C som ganska nyligen köpt hus och därför bjöd in till inflyttningsfest. Vi skulle vara där kl 17 men eftersom vi inte hade köpt någon present var vi tvugna att köra hemifrån ännu tidigare. När klockan var 15.40 orkade jag inte vänta på Niklas längre. Han hade ju givetvis glömt sin mobil här hemma så jag kunde inte nå honom heller. Så jag och dottern körde iväg till grannbyn för att hämta upp C-H och hans dotter för att sedan åka in till Lund och köpa present. När vi var på väg in till Lund och klockan var efter 16 ringde Niklas och undrade vart vi var någonstans. Av någon anledning hade han fått för sig att festen började kl 18 och han hade även helt glömt tiden när han var iväg. Det slutade med att han fick köra in till Malmö i vår andra bil eftersom han skulle duscha och göra sig i ordning. Hur som helst så var det en riktigt trevlig fest både för oss och för dottern. Det var ganska många andra barn där så dottern roade sig tillsammans med dem. Huset de hade köpt var jättefint och kändes mycket större än sina dryga 130kvm. Blev lite inspirerad att börja sätta igång här hemma med alla projekt vi har planerat att göra. Får se när det finns tid och ork att börja sätta igång..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0