Helt slut

Just nu är jag precis helt slut... skulle nog kunna somna om jag slutade att skriva på tagentbordet :)
I förmiddags så hände väl egentligen ingenting speciellt men nu i eftermiddags har det gått i ett. Först träffade jag Å en liten stund när hon skulle hämta sin stora son från dagis. Jag mötte upp henne och sedan promenerade jag med henne till dagiset och en bit på väg hem. Väl hemma åt dottern mellanmål och sedan bestämde jag mig för att vi två skulle åka in till Lund och handla en keps och solkräm till dottern. Idag har det varit strålande väder som jag absolut inte vill klaga på men då dottern sitter i vagnen behöver hon en keps så hon inte får solen rakt i ögonen. Även om jag försöker att hålla henne från solen kan det ibland bli svårt när hon springer omkring på gräsmattan eller om man är ute och går. Därför ville jag även köpa solskyddskräm till henne.
Sagt och gjort, väl i Lund hittade jag ju såklart mer än vad jag först hade tänkt. Köpte ett par sandaler till dottern så att hon slipper att ha sina sneakers när det är varmt. Jag hittade även lite tunnare sommarkläder som jag inte kunde låta bli att köpa. Hittade en superbillig bh till mig själv och matchande trosor för sammanlagt 158:- vilket jag tyckte var ett kap. Nästan så att man borde köpt ännu fler bhs. Hittade slutligen ett par ganska fina flipflops till mig själv så jag slipper att ha mina halvtrasiga sommarskor.
På vägen hem var jag tvungen att tanka och innan vi kunde lämna Lund försökte jag desperat att fälla ihop den nya sulkyn utan att lyckas. Det slutade med att jag lyfte in hela sulkyn ouppfälld så den tog upp bra med plats i bagaget.
På väg hem var jag också tvungen att handla till middagen så vi kom inte innanför dörren förrän klockan var 17.15 och då var det bara till att ställa sig vid spisen och laga mat.
Efter matlagningen har jag sorterat i dotterns kläder och organiserat i hennes byrå så att alla sommarkläder ligger i den översta lådan och de lite tjockare i lådan under. Ja, egentligen inget superjobbigt men det har verkligen gått i ett hela eftermiddagen så nu ska jag in i duschen och sedan ska jag förmodligen somna framför TVn.
Jobbigt bara att babyvakten inte fungerar och att vi inte fått tag i någon ny än... I morgon har sambon dock lovat att han ska in till IKEA och köpa en ny.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0