Bra dag

Idag har det varit en riktigt bra dag. Jag och dottern har varit ute en hel del plus att älskade Niklas körde och handlade mat medan jag och dottern sov, lyx vill jag kalla det :)
Tidigare på förmiddagen träffade jag Å och hennes yngsta son för en promenad i det underbara sommarvädret. Efter rundan vi gick satte vi oss ute på trädäcket hemma hos Å och njöt av vädret medan barnen sprang omkring och lekte. När klockan började närma sig lunchdags gick jag och dottern hem trots att dottern gärna hade stannat kvar en stund till. Hon var allt annat än glad åt att sitta i vagnen så halva vägen växlade hon mellan att gå och att rida på mina axlar vilket blev en grymt bra träning för min nacke märkte jag :)
Innan sambon körde till jobbet tog han ner dotterns pool som vi blåste upp tillsammans. Dottern lekte i poolen redan innan jag hann börja att fylla den på vatten. Använde trädgårdsslangen och trodde därför att hon skulle tycka att det var för kallt för att bada men oj så fel jag hade. Hon sprang omkring naken i trädgården och plaskade i vattnet och sprang och hämtade stenar som hon slängde ner i poolen medan jag satt bredvid i solen och njöt av att se henne leka. Finns det något bättre än att vara mamma?!
Ja, en riktigt bra dag har det alltså varit.
Hoppas att vädret håller i sig och att sommaren är här för att stanna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0