Vegetarisk lasange och kladdkaka...

Vi har ganska precis ätit middag så nu är man mätt och belåten. Idag åt vi vegetarisk lasange med keso och spenat vilket smakade mycket bra trots att jag glömde att varva med lasangeplattor mellan ett lager. Lite senare tänkte vi äta fruktsallad som vi båda två blivit helt sålda på.. Sist när vi var uppe hos mina föräldrar åt vi det en av kvällarna och jösses vad gott det var. Givetvis åt vi fruktsalladen med en liten klick glass till och så tänkte vi även göra ikväll. Eller ja, liten vet jag väl inte om den var men den var i alla fall mindre än vad den normalt skulle ha varit.
Förresten på tal om det, varför går jag inte ner i vikt?? Jag har inte ätit en enda kaka eller godisbit sedan den 1 januari och jag har inte gått ner ett endaste gram. Helt sjukt!!!! Sambon har gått ner hela fem kilo men själv står man kvar och stampar på samma vikt och då är jag ändå den av oss som bär på flest extrakilon. Ja, ibland kan livet vara orättvist! Kanske är det så att jag inte går ner i vikt eftersom jag tänkt mycket på godsaker de senaste dagarna. Har inte alls varit svårt att avstå tidigare men just idag har det varit riktigt jobbigt. Såg ett paket margarin i kylen och började med ens tänka på kladdkaka med vaniljglass till....
Gaaaahhhh! Så kanske är det mina tankar som hindrar mig från att gå ner i vikt, eller? Någon annan som vet får gärna berätta ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0