Sömnbrist men ändå pigg som en lärka

Dottern håller på att få sina första tänder varav den vänstra framtanden syns och har börjat att spricka igenom så att man kan känna den med fingret. Man märker att det kliar i munnen på henne men under dagtid så verkar hon relativt oberörd, värre är det på nätterna då hon absolut inte vill/kan sova i sin egen säng utan ska ligga mellan mig och sambon. De senaste nätterna räcker ens inte det till utan hon vaknar flera gånger på nätterna och är ledsen. För någon vecka sedan antog jag att det berodde på förkylningen och att hon var täppt i näsan och fick andas med munnen men nu när förkylningen nästan är helt borta misstänker jag snarare att tänderna är boven i dramat. Ikväll har hon bara sovit i en timme och vid lunch sov hon också bara en timme, i vanliga fall sover hon omkring tre timmar under en dag. Hur som helst så trodde jag att hon därför skulle somna lite tidigare ikväll men ack så fel jag hade. Strax innan 20 kunde man märka att hon började bli trött, 20.30 höll hon på att somna i min famn framför TVn men hon kom aldrig till ro. Nu, nästan två timmar senare är hon fortfarande vaken och visar inga tecken på att hon tänker sova. Ibland sänker hon ner huvudet mot ens bröst och blundar men lika snabbt öppnar hon ögonen igen och firar av ett leende eller tittar på en med riktigt busig min.
Förhoppningsvis kommer hon att vara riktigt trött när hon väl somnar och därmed kanske hon kan sova lite bättre i natt men någonting inom mig säger att det förmodligen inte kommer att inträffa..
Funderar själv på att snart gå och lägga mig så jag är utvilad tills i morgon. Sambon ska jobba dagtid i morgon något som han inte har gjort på flera år, i alla fall inte på en måndag. Ev. ska han gå över till att bara jobba dagtid men det är inget bestämt än utan han och hans chef ska diskutera saken i morgon så vi får se hur det blir.
Nä, om man skulle försöka att få dottern i säng trots allt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0