Sällskap hela dagen, trevligt!

Idag har jag och dottern haft sällskap av U, E och lille Z. Jag och U känner varandra genom hennes sambo som bodde i samma stundethus som jag bodde i då jag flyttade ner till Malmö. Jag och L som hennes sambo heter, blev vänner och efter ett tag träffade han U och de blev tillsammans. Till en början umgicks jag lite tillsammans med dem men så träffade jag min sambo och så rann kontakten ut i sanden. En sommar jobbade jag och U på samma ålderdomshem men vi umgicks väl inte direkt ändå, mer pratade när vi träffade på varandra på jobbet. För drygt ett år sedan gjorde U sin praktik på mitt jobb så våra vägar korsades igen och denna gången bytte vi nummer men vi har ändå inte träffats sedan innan jul förra året. Hur som helst så har vi pratat lite grann på facebook och idag hade vi bestämt att hon skulle komma ut hit och hälsa på. U och L väntar en liten dotter som är beräknad till 14 april, nästan samma datum som våran lilla skrutt här hemma :)
Lång bakgrundsbeskrivning där, i alla fall så hade vi väldigt trevligt och pratade mycket om bebisar, förlossningar och graviditeter. Runt lunch åt vi lite scones och sedan gick vi ut på en liten promenad för de små behövde sova och E skulle iväg för att hämta sin stora tjej.
Jag och U gick en runda förbi blomsteraffären där jag köpte en bukett tulpaner till grannen som opererades i fredags och sedan gick vi hem hit och kollade på lite kort och pratade ännu lite mer innan hon åkte hem strax efter 15.
Nu blir det matlagning och senare ikväll ska sambon iväg och skjuta. Ev kommer C över med sin son eftersom hennes man och sambon skjuter tillsammans. I morgon blir det scones igen för då kommer två från mammagänget över på lite lunch plus en till som fått en liten för 5-6 veckor sedan, trevligt!
Nä, köttbullarna steker inte sig själva...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0