Produktiv

Dottern sov inte särskilt länge nu efter lunch men hon har varit på strålande humör efter den knappa sovstunden så jag har städat i allt-i-allo-lådan i köket. En sådan där låda som de flesta har där man bara slänger ner en massa skit och där allt ligger i en enda röra. Men så idag tog jag tag i saken och städade ur den så nu får jag hopaps att den hinner vara lite prydlig ett tag i alla fall. När jag var klar med lådan fick jag lite blodad tand och dottern var fortfarande på bra humör så jag dammsög nedanvåningen, vek tvätt och rensade i lådorna i städskrubben. Jisses vad skit vi (läs jag) har samlat på oss.. Dottern somnade för en liten stund sedan så nu har jag lagt all ren tvätt på dess ställe och nu tänkte jag lägga mig på soffan och läsa en bok.
Det har varit en helt underbar dag även om det kanske inte har hänt något speciellt. Dottern har varit på bra humör och sovit bra, jag har hunnit med en hel del här hemma plus att vi varit ute och gått i över en timme, me like!!

Funderar fram och tillbaka på om vi skulle åka upp till mina föräldrar på torsdag efter att sambon slutat på jobbet. Han tyckte själv att det lät som en bra idé då han också ville åka upp men den eviga boven i dramat, katterna. Någon måste ju komma hit och ge mat och nytt vatten vilket de flesta tycker är okej. Men kattlådan måste också rensas vilket inte lockar så värst många.. Borde kanske ta och ringa P och M och höra om de kan ställa upp, det rör sig ju trots allt bara om fredagen och lördagen i så fall. P & M brukar oftast vara kattvakter när vi är iväg och som tack för hjälpen skulle vi ju kunna bjuda på middag helgen därpå. Hmm, tåls att tänka på!

Nä, nu är det dags att inta ryggläge och läsa lite :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0