Ont i brösten

Idag åkte jag, E och Å in till Malmö och gick på Entré (shoppingcenter) tillsammans med våra små. Jag hittade ingenting till mig själv men i vanlig ordning fick dottern lite nya kläder :)

I söndags tog jag beslutet att sluta att amma dottern på nätterna. Hon har mer eller mindre alltid sovit hela nätter men så ett tag innan jul då hon blev sjuk vaknade hon på nätterna och ville amma vilket jag givetvis gick med på. Men även nu sedan förkylningen och ögoninflammationen är över och tanden har kommit upp så sover hon riktigt dåligt och vaknar flera gånger och vill amma men bara i några sekunder tills hon somnar om igen. Därför bestämde jag att det är dags för henne att sluta helt. Under dagtid har jag inte ammat henne sedan några månader tillbaka utan det har bara varit under kvällen, natten och tidig morgon (så att vi kan sova lite längre :).
Hur som helst så går det faktiskt ganska bra och i natt sov dottern hela natten i sin egen säng och vaknade bara en gång då jag fick gå upp och gå med henne tills hon somnade om igen MEN jag har så sjuuuuukt ont i mina bröst, särskilt i det högra. Nu har det även börjat att göra ont i det vänstra med men det är inte alls lika jobbigt...än! Jag kan inte alls bära dottern på höger sida och jag kan absolut inte råka röra vid bröstet utan att jag har lust att skrika av smärta. Har ju haft mjölkstockning en gång då dottern var någon månad och jag hoppas inte att jag får det igen men det verkar tyvärr inte bättre. Sambon ska iväg och skjuta ikväll och tanken är att jag ska hem till C under tiden våra karlar roar sig på skjutbanan. Men frågan är om jag pallar med, trist. Borde kanske ta någon alvedon och gå och lägga mig tidigt ikväll istället...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0