Ny jacka

Egentligen skulle jag ha suttit på Fagans i Malmö och avnjutit en god kycklingfilé med potatisgratäng med mina kollegor men så blev det uppenbarligen inte. Igår snöade det ju som bara den och under dagen har det varit strålande sol och nu är det minusgrader igen så det är snorhalt ute.
Jag, dottern och J spenderade ett par timmar på köpcentrat Nova i Lund nu i eftermiddags för att leta efter födelsedagspresent till på lördag. J skulle även leta efter något rosa att ha på sig eftersom alla gäster ska ha något rosa på sig då hon som fyller år är grundaren av "The Pink Ladies" (tjejer som kör mc). J hittade en jättesnygg lite längre tight t-shirt som var riktigt snygg. Själv hittade jag ett illrosa nagellack för halva priset som jag köpte OCH en jacka. Det var ju egentligen inte alls tänkt att jag skulle köpa några kläder men så när vi var inne på HM strax innan provrummen så bara hängde den där. Jackan som jag sneglat på i HMs katalogen och som jag även har letat efter vid två tidigare tillfällen men som inte funnits i min storlek hände nu mitt framför näsan på mig. Det är visserligen en vinterjacka men man kan absolut ha den en bit in på våren och den satt riktigt bra och var bara SÅ snygg så jag köpte den. Har ju faktiskt inte lagt ner allt för många riksdaler på mig själv sedan dotten föddes eftersom det är bra mycket roligare att köpa kläder till henne. Så det kändes kul att shoppa lite till sig själv för en gång skull :)
Anledningen till varför jag vet att det är snorhalt förresten är för att jag körde in och då var det ingen fara alls. Men nu när vi skulle hem hade solen gått ner och minusgraderna började att bli allt fler och när jag skulle svänga av in på våran gata här hemma gled bilen rakt fram när jag skulle svänga av. Den fick fäste igen och sladdade till lite men det gick så pass långsamt att det aldrig var någon direkt fara. Eftersom vi skulle samlas kl 18.30 i Malmö kändes det som ett bra beslut att stanna hemma. Dessutom var det en bilolycka när vi körde från Lund...
Imorgon ska hela familjen en sväng till IKEA och shoppa lite, I like :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0