Hon sover...

I dag väckte jag dottern 8.30 eftersom jag inte ville att hon skulle vara uppe till midnatt även ikväll. Vanligtvis brukar hon sova till närmare 9.30 vilket har fungerat innan men eftersom hon inte vill sova har hennes sovtider under dagen förskjutits. Nu i förmiddags var hon jättetrött strax innan 11 och somnade i min famn men så fort jag skulle lägga ner henne vaknade hon. Så allt som allt blev det väl inte mer än 30 minuters sömn och sedan på eftermiddagen somnade hon vid 15 och sov till 17.30 och tro det eller ej men nu sover hon. Vi åt sen middag idag och efter att vi ätit märkte jag på dottern att hon var trött så vi bytte om till pyjamas på henne och nu vid 20.30 somnade hon och hon sover fortfarande!!! Så himla skönt att hon kunde komma till ro och somna utan att vakna så fort man lade ner henne. 

I morgon är planen att åka hem till J och hälsa på en stund. Egentligen hade jag behövt storhandla vilket jag egentligen tänkt att göra idag men sambon hade av misstag fått med sig mitt VISAkort till jobbet så jag hade inga pengar. I morgon behöver jag verkligen åka iväg och handla och dessutom skulle jag behöva köpa en present till P som ska fira sin födelsedag på lördag.
Har blivit medbjuden av J på en annan födelsedagsfest nu i slutet på januari och jag tackade givetvis ja! Ska bli kul att komma ut och göra någonting själv och få lite egentid på något annat ställe än på toaletten eller på Willys :)
Jag trivs absolut med att vara föräldraledig men jag känner att jag nog skulle behöva komma iväg lite för mig själv och hitta på något. Ska hur som helst bli jätteroligt att festa lite med J, det var ett tag sedan om man säger så.

Nä, dax att ta tillvara på tiden nu när dottern sover!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0