hajar

Jag är så trött så att ögonen nästan svider lite så jag tänkte snart gå och lägga mig fast än klockan bara knappt är 22. Jag har faktiskt fått sova ganska skapligt i natt dock, skönt!!

I helgen pratade jag med min syster i telefonen, så länge sedan jag hörde hennes röst. Hon hade det bara bra och hade ganska nyligen kommit tillbaka från en 3-dagars kryssning där de hade snorklat i stora barriärrevet och gjort en massa annat trevligt. Ska bli roligt att få se alla bilderna när hon kommer hem :)
När de var på Bondi Beach hade hon fått respekt för de australienska vattnet då en vithaj hade synts till i havet och livräddarna hade fått upp alla badare på mindre än två minuter. Vet i tusan om jag hade vågat gå i havet igen efter det... feg som jag är. Kommer ihåg när familjen semestrade på Korfu och jag låg och flöt själv på en luftmadrass och när jag tittade ner mot havsbottnen såg jag bara mörka skuggor (som i mitt huvud blev till farliga vithajar). Man ser ju i olika dokumentärer att hajar misstar människor som paddlar med armarna liggandes på en luftmadrass för sälar så jag vågade inte paddla in mot stranden igen. Eftersom jag var relativt långt ut och ingen annan fanns särskilt nära tog jag mod till mig och paddlade försiktigt in mot land igen!

Nä, dags att gå och sussa för i morgon kommer E och hämtar upp oss 9.15 (hoppas att vi kommer upp i tid) och sedan bär det av in till Malmö.
Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0