God fortsättning!!

Det har varit lite torka i bloggen nu ett par dagar men nu är det nytt år och nya tag :)

Nyår firade vi hemma hos T & C som hade ordnat det jättefint med marshaller längs med grusgången och i hallen stod ett bord dukat med champangeglas och en jättegod välkomstdrink. Allt som allt var vi 14st inklusive alla barn. Det bjöds på otroligt god mat och en i sällskapet som arbetar som kock hade gjort helt fantastiskt goda såser till middagen. Till förrätt åt vi avokado fylld med skagenröra och middagen bestod av grillad fläskfilé och oxfilé med fyra olika såser till och en riktigt gräddig potatisgratäng.
När vi ätit middag började vi kvällens aktivitet, sexkamp där första grenen var en fotbollsturnering. Som tur var skulle vi inte briljera med våra egna talanger utan vi spelade bordsspel. Det var första gången jag spelade och i första matchen gjorde jag mål!!! Tyvärr höll turen inte särskilt länge och vi förlorade nästa match. Efter fotbollsspelet gick vi ner i källaren där nästa gren bestod av en bana i minigolf. Jag och sambon som var i samma lag fick båda i bollen på tre slag. Nästa gren var en frågetävling med olika kategorier. En tärning fick avgöra vilken kategori och varje kategori hade sex olika områden där vi själva fick välja vilken vi ville ha. Jag och sambon fick underhållning och valde därefter kategorin kända artister varpå vi skulle svara på tre frågor. Ingen av oss kunde egentligen någon av frågorna men vi lyckades ändå gissa rätt på två av tre :)
Sedan var det dags för att kasta pil vilket jag helt överlät till sambon eftersom jag är riktigt dålig på att kasta.
Nästa gren bestod av att skjuta luftpistol vilket jag själv tyckte var den absolut roligaste grenen. Jag har aldrig skjutit med något vapen men det gick faktiskt rätt skapligt bortsett från två skott som jag sköt helt utanför måltavlan.. Efter att alla skjutit gick vi upp och åt saffransglass som C själv gjort och hallon. När vi ätit upp var klockan så pass mkt att vi inte hann med den sjätte och sista grenen, att sjunga singstar. Ingen var nog gladare än sambon att det aldrig blev av då han aldrig sjunger, i alla fall inte så att någon skulle kunna höra.
Strax innan tolv gick vi ut för att kolla på alla fyrverkerier och fira in det nya året men när alla var ute utom sambon gick jag in för att hämta honom. Det visade sig att dottern vaknat så vi firade in det nya året hela familjen samlade i rummet där hon sov vilket faktiskt var rätt mysigt!
C & T hade massor med godsaker som det bjöds på under kvällen bla. Aladdinask, after eight, godis, chips, salta pinnar men bäst av allt var nog ändå frukterna och chokladfontänen!!!
C hade läst i bloggen att vi missade chokladfontänen på bröllopet vi var på och hade då kommit på att de själva hade en. Jag behöver väl knappast nämna att det var himmelskt gott?! :)
Efter tre begav vi oss hem men kom ändå inte i säng förrän närmare 4.30. Gårdagen spenderades ganska så många timmar i soffan framför TVn eftersom dottern vakande som vanligt vid 9. Som tur var fick jag sovit i någon timme när hon sov på eftermiddagen.
Det blev ett riktigt lyckat nyårsfirande och T & C ska ha ett stort tack som ordnade med allt!!

God fortsättning till er alla


Kommentarer
Postat av: Camilla

Tack själva! Det var nog det roligaste nyårsfirandet vad jag kan minnas!! Massor av kramar på er!

2010-01-02 @ 18:30:37
URL: http://millimys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0