flickan som inte ville sova del II

Naiva jag trodde att dottern skulle somna i tid om hon inte sov så sent på eftermiddagen. När hon inte hade somnat när klockan var 17.30 och jag märkte på henne att hon var sjukt trött så bestämde jag att om hon somnade efter 18 så skulle hon bara få sova i 45 minuter i förhoppning om att hon sedan skulle somna relativt tidigt men så fel jag hade. Dottern somnade strax efter 18 men efter ca 20 minuter ringde sambons mobil som låg bara någon meter från dottern. TVn stod på men eftersom sambons ringsignal inte är särskilt mjuk eller hur jag ska uttrycka mig, så vaknade givetvis dottern och kunde sedan inte somna om. Så eftersom hon sov så pass lite under eftermiddagen trodde jag att hon skulle somna tidigt ikväll. Istället blev hon övertrött och hon har fortfarande inte somnat och det känns som att jag har försökt med allt. Jag har haft henne i famneni 58 olika ställningar, både jag och sambon har burit henne, jag har lagt henne i våran säng och släckt ner och lagt mig bredvid henne, jag har lagt henne i sin egen säng, jag har försökt att amma henne till sömn men ingenting har fungerat. Just nu är sambon uppe med henne och försöker att få henne att sova men jag hör hit ner att det inte går särskilt bra eftersom hon skriker. Jag vet ju att hennes tänder är på gång och att det med störst sannolikhet är därför som hon inte kan sova men det är ändå så frustrerande när hon inte kommer till ro, inte minst för henne själv. Nä, i morgon ska jag försöka att få upp henne lite tidigare så att hon inte sover så länge. I morse vaknade hon först närmare 9.30 och somnade första gången först närmare kl 13. Vanligtvis brukar hon sova mellan 11-12 och sedan igen mellan 16-18 ungefär för att sedan somna för kvällen runt 21-tiden.
Hoppas hur som helst att hon sover bra i natt med tanke på hur trött hon måste vara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0