En bra dålig dag

Idag har det varit en riktigt bra dag men ur matsynpunkt har det varit en riktigt dålig dag. Dagen började med mammalunch hemma hos E som bjöd på pastasallad, tsatziki och bröd vilket var väldigt gott. Det var till och med så gott att jag åt alldeles för mycket mot vad jag egentligen borde göra :/
Två av mammorna har börjat att jobba så nu är vi bara fyra stycken kvar från ursprungsgruppen. Dock fick vi ett trevligt tillskott idag av S som var med tillsammans med sin fem veckor gamla dotter som jag fick hålla. Jösses så liten hon var, kan inte alls komma ihåg att dottern faktiskt har varit riktigt SÅ liten men jo det har hon ju faktiskt. Blev givetvis ännu mer sugen på att skaffa en nummer två men samtidigt kände jag att jag absolut inte skulle vilja ha en så liten just nu när dottern är så pass liten. MEN å andra sidan är man ju faktiskt gravid i nio månader lite drygt, om allt går som det ska vill säga... Nåväl, sipralen sitter ju där den sitter så än blir det inga barn gjorda här inte!
Nu ikväll visade det sig att sambon inte ska jobba i morgon så vi åt lite helgmat idag med egenmarinerat kött, klyftpotatis och den alldeles underbara chili bearnaisen och återigen åt jag på tok för mycket. Magen är glad men mitt sinne säger annat. Rom byggdes ju iofs inte på en dag så hur i hela friden ska min kropp bli smal och slank på någon vecka?! 19 steg fram och ett litet steg tillbaka idag men sånt händer ju, eller hur?!

Nä, nu ska vi fortsätta att fira helg och mysa tillsammans framför TVn HELA familjen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0