Börjar vända

Har varit lite dålig på att blogga hittills i år tycker jag. Mycket beror på att dottern har varit lite kläning och haft svårt med sömnen i och med tänderna som börjar komma. Igår natt sov hon riktigt dåligt, tror inte att det varit riktigt så jobbigt någonsin. Under dagen var hon inte riktigt heller i form men på kvällen började hon bli sitt vanliga glada jag igen och innan hon somnade för kvällen gav vi henne lite alvedon eftersom det märktes att hon besvärades av tänderna. Det verkade fungera för inatt har hon sovit hela natten fram tills klockan 7 och därefter somnade hon om fram till kl 9. Vi ska absolut inte börja med en alvedondos varje kväll men de kvällar/dagar då hon har riktigt ont känns det ju bra att ha något som verkar fungera.

Idag vaknade dottern som sagt vid 9 och sedan var det dags för henne att bada. Numera älskar hon att bada och plaska i vattnet. De senaste fem gångerna har hon blivit riktigt arg när man tagit upp henne ur badbaljan eftersom hon vill plaska vidare, lite skillnad mot första gången hon badade då hon snarare blev arg för att hon skulle bada :)
Efter frukosten gick vi ut i snövädret och promenerade ner till ICA för att handla smör som jag glömde köpa igår och på vägen hem mötte vi upp med E och en kompis till henne som hade sin tre veckors dotter i vagnen. Såååå sugen jag blev på en till men det är inte dags riktigt än. Vill att dottern ska bli lite äldre innan det är dags att börja jobba på tvåan.
Tanken var att jag och dottern skulle fortsätt att promenera men hon blev riktigt kinkig efter ett tag så det kändes inte lönt att vara ute mer så vi gick hem och nu sover hon. Tänkte passa på att ta tag i lite här hemma nu medans det är lite lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0