Uppskattning

E var nyligen här hemma en kort vända för att lämna en blomma till mig. Hon var glad för att jag lyssnade på henne och försökte förstå, låter kanske skrytigt men det var så hon sa :)
Blev så otroligt rörd så jag fick såklart tårar i ögonen. Innan dottern föddes hade jag inte särskilt lätt för att bli rörd till tårar men det har minst sagt ändrat sig sedan förlossningen..
Hur som helst vill jag bara säga det att visa uppskattning kan betyda så otroligt mycket för den personen som man visar det inför. Det behöver givetvis inte vara med gåvor utan det kan såklart också vara med ord eller handling. Trots att det var snart en timme sedan hon kom förbi blir jag nästan lite tårögd bara jag skriver om det. Idag har jag känt mig lite halvsliten och fantasilös och tråkig men den gesten gjorde verkligen min dag. Blev så otroligt glad för blomman som dessutom passar in perfekt på köksbordet.
Vet att jag själv kan vara dålig på att visa uppskattning och jag behöver absolut tänka på det oftare men jag vill ändå passa på att uppmana er som läser att faktiskt säga till de personer ni håller av vad ni känner, antingen i ord eller genom handling.
Det betyder mycket att få höra att man är uppskattad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0