Puma har fått tillökning...

Tidigare idag var jag inne i tvättstugan och skulle hämta en ny blöja till dottern. På bänken inne i tvättstugan låg Puma och vilade sig varpå jag satte dottern bredvid så hon skulle kunna klappa katten. Inte helt överraskande hoppade Puma ner när dottern böjde sig fram för att klappa och vad fick jag se?! Jo, två centimeter små vita spagettistrån. Det var inte förrän jag tittade riktigt noga som jag såg att den ena rörde lite på sig och jag insåg direkt att katten fått mask... Så sjukt äcklig och traumatisk upplevelse det var. När jag lyfte ner dottern hittade jag ytterligare en som låg en bit ifrån henne. Usch, får rysningar över hela kroppen bara av att skriva om det. Som tur är har vi avmaskningsmedel här hemma så nu får alla tre katterna genomgå en avmaskningskur.
Ringde till djursjukhuset i Malmö och hon jag talade med verkade tycka att jag var en riktig mes som verkade så hysterisk över några små maskar. Hur som helst så brukar inte maskarna ta sig ut själva utan det kan vara att de fastnar i pälsen när katten gör nr2. Har för säkerhetens skull dammsugit hela nedanvåningen, NOGA! Dörren upp till ovanvåningen är stängd för alla katter fram tills dess att de avmaskats. Skulle förmodligen bryta ihop om jag hittade en mask i sängen.... FY f*n vad äckligt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0