Näst intill feberfri och Yoggi Dröm

Nu är tempen äntligen på väg ner :)
Borde egentligen ta det lugnt idag så att man blir helt frisk men i morse hade jag oanade krafter och började
dammsuga, diska, tvätta och vattna blommor. Inte för att det kanske är något tungt arbete direkt men det tar ändå lite på krafterna när man inte är helt 100%. Det enda jobbiga just nu är att näsan rinner som en öppen kran, usch!

Igår var vi på BVC med dottern och hon hade visserligen bara gått upp 10g men det viktigaste var ju att hon inte hade gått ner i vikt. Sköterskan tyckte att jag skulle börja ge henne lite fetare yoghurt nu efter magsjukan så att hon kommer i kapp lite snabbare. Efter viktkontrollen körde vi och handlade och jag hittade små Yoggi dröm, inget för den smala kosten precis men jösses vad goda! Dottern fick en yoggi till mellanmål med smaken vit persika och vit choklad och halleluja vilken smaksensation (jag var ju såklart tvungen att smaka en sked och ja, det var faktiskt bara en sked)!!! Med tanke på att jag nu faktiskt har gått ner hela 3kg så känns det ganska klokt om jag kan motstå dessa små yoghurtarna men oj vad frestande det är när man öppnar kylen. Som tur var tyckte dottern att yoggin smakade precis lika gott som jag själv tyckte. Så nu får vi hoppas att den gör sitt så att hon ökar i vikt tills nästa viktkontroll om tre veckor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0